fredag 18 februari 2011

Positiva krafter

Idag tänkte jag bara tipsa om en hemsida. Om IgenOm.

Det verkar som om de ständigt blir fler och fler. De som insett att ett schysst liv är det samma som att vara sitt liv. Nomaderna, trädgårdspåtarna, konstnärerna, eller för att använda ett välinkört begrepp: levnadskonstnärerna! Fler och fler som inser att de faktiskt har allt förnuft, all känsla och alla rättigheter att ta makten över sina egna liv - och leva det på sitt eget, enstöriga, sturiga, vackra vis.
Det är en ny våg av människor som tar sina surt förvärvade livskunskaper och startar ett företag, ett kooperativ, en förening... vägarna fram är många. "Detta är är vad jag kan, mina redskap, mitt liv. Låt oss se om jag kan leva på det."






Vera Billing som driver IgenOm är en sådan person som vägrar konformiteten och vill livet. IgenOm är trädgård, hälsa, bokförlag, mat... kultur helt enkelt - och i sin vidaste mening. I likhet med många av sina gelikar håller hon inte hårt på sina affärshemligheter utan tipsar direkt på hemsidan om en del av de tjänster hon annars själv kunde sälja. Ett öppnare,  mer solidariskt tänkande som verkar bottna i övertygelsen om att "det som gynnar dig, kommer en dag även att gynna mig."

Hemsidan är ganska ny och mer innehåll utlovas framöver. Det ser jag fram emot.



//Johannes


PS: Kom gärna med tips på andra positiva idéer, företag, hemsidor... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar